Instruktør-standardisering motorfly

24. august gjennomførte skolesjef for motorfly, Kristian, instruktør-standardisering. Tromsø Flyklubb har pr. nå 6 instruktører på motorfly.
I tillegg til å instruere nye elever ved flyklubben vil instruktørene også være tilgjengelig til å fly med medlemmer som innehar sertifikat. Ta kontakt med instruktør eller skolesjef.

Våre motorfly-instruktører:

• Svein Erik Ditløvsen: Fra Tromsø. Startet i Tromsø flyklubb 1987. Kommersielle sertifikater fra 1989 og flygersertifikat fra 2000. Tidligere skolesjef i Tromsø Flyklubb 2007 – 2017. Tidligere Instruert på UTSA siden 2011. Svein Erik er examiner og kan gjennomføre oppflyvning og fornyelse av sertifikater.
  • Kristian Bergesen: Fra Båtsfjord. Fløy opp til PPL i 2009. Kommersielle sertifikater og flyinstruktør fra 2011. Instruktør i Tromsø Flyklubb fra 2011. Nåværende skolesjef for Tromsø Flyklubb.
  • Eirik Jørgensen: Fra Fredrikstad. Fløy opp til kommersielle sertifikater i 2020 og flyinstruktør i 2020. Medlem i klubben siden 2015. Student og deltidsansatt ved Tromsdalen Videregående skole.
  • Martin Bjørndal: Fra Tønsberg, Nøtterøy. Fløy opp til PPL i 2016. Kommersielle sertifikater fra 2021 og flyinstruktør fra 2022. Jobber med å utdanne dronepiloter på UiT og deltidsstilling på UTSA.
  • Christer Johansen: Fra Tromsø. Medlem i flyklubben siden 2008. Flydd i fallskjermklubben. Kommersielle sertifikater 2021 og flyinstruktør fra 2023. Jobber som prosjektleder i Tromsø.
  • Sondre S. Fjelldal: Fra Helgelandskysten. Medlem Tromsø Flyklubb fra 2018. Kommersielle sertifikater 2017 og flyinstruktør fra 2017. Instruert i Tromsø Flyklubb siden 2018. Jobber ved Luftambulansen (Avincis).
  • Wojciech Brudecki: Fra Świnoujście i Polen. Fløy opp til PPL i 2014 og kommersiell og flyinstruktør papirer i 2019. Han har vært medlem av Tromsø Flyklubb siden 2013. Jobber for tiden som buss-sjåfør for Tide Buss i Tromsø (ikke med på bildet).

Alle våre motorfly-instruktører er fastboende i Tromsø.

F.v. Svein Erik, Kristian, Eirik, Martin, Christer & Sondre