Besiktning av LN-YTK & LN-YEA

Jan-Bjørnar, med flere, har gjort en imponerende innsats med årlig service på YTK & YEA. Begge er nå godkjente og klare til bruk. YTK trengte noen forsterknings braketter som måtte bestilles fra Ukraina. Disse fikk vi 8. april og er nå montert og maskinen er testet og funnet i god stand.

Happy flying!

Klubbtur Alta

I går, lørdag 6. april, fløy flere fly fra både Tromsø og Bardufoss til Alta for en felles klubbtur. Været var upåklagelig og det samme var velkomsten i Alta. Her var det flere fra Alta flyklubb (Nordlysbyen Aeroklubb) som stilte opp med både kaffe og vafler.
Flere klubbturer kommer ila. våren og sommeren =)

Årsmøte 2024

Tromsø Flyklubb avholdt årsmøtet denne uken, 4. mars, i klubbens lokaler. Det var 21 oppmøtte.
Gjennomgang av klubbens seksjoner og regnskap ble gjennomgått. Nytt budsjett ble også vedtatt.
Styret har fått noen endringer, med blant annet nye medlemmer og ny leder, Maria Rød.

Vi ønsker å takke Morten Bjørkmann for en fantastisk kake til møtet.

Årsberetningen er å finne under “Filarkiv” i My Web Log.

Sondre, sekretær Tromsø Flyklubb.

1000-timers klubben

Tromsø Flyklubb gratulerer Audun Mathiassen og Yngve Johnsen med å ha oppnådd 1000 flytimer. Dette er en stor bragd! Dette innebærer mange fine flyturer både i innland og utland med masse erfaring.

Fly safe de neste 1000 timene også!

Årets første flytur

Mandag 1. januar fløy Martin Hansson årets første flytur. Selv om solen her i Tromsø fortsatt befinner seg under horisonten er mørketidslyset utrolig flott å fly i. Det defineres som VFR dag.